رژیم غذایی کتوژنیک چیست : نهایت راحتی!

در ابتدای رعایت رژیم کتوژنیک و رژیم اتکینز ممکن است تنها آب بدن کاهش ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما پیدا کند. MCTها ممکن است سرعت متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکمی شوند. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. همچنین برخلاف سایر رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات نظیر اتکینر و کتوژنیک علاوه برکاهش توده چربی به حفظ عضلات نیز کمک می کنند و درصد عضله سوزی در مقایسه با سایر رژیم ها در این دو نوع کمتر است. در حالی که رژیم کتو خیلی آسان به نظر نمی رسد ، تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر استفاده از آن برای درمان صرع ، دارای مزایای درمانی بالقوه است. رژیم کتون زا در سال های گذشته با هدف درمان صرع به ویژه در کودکان استفاده می شد، اما اکنون به یک روش لاغری سریع تبدیل شده است.

This  post w as cre​ated ​wi᠎th the he​lp of GSA᠎ C on᠎tent Generator Demover᠎sion.

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه این مرحله تا زمانی ادامه می یابد که 5/4 کیلوگرم با وزن هدف فاصله داشته باشید. تا زمانیکه 7-6 کیلوگرم با وزن هدفتان فاصله داشته باشید می توانید این مرحله را اجرا نمایید. مراقب چربی ها باشید! برای تاثیر گذار بودن این رژیم باید مواد غذایی با برنامه ریزی خاصی که تعیین شده مصرف شود و تناسب بین چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات به خوبی رعایت شود. درحالیکه گوشتهای فرآوری شده مانند کالباس و سوسیس اگرچه باز هم در رژیم کتو مجاز هستند، اما برای سلامت قلب شما مضرند و در صورت خوردن بیش از حد نیز ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده و معده را افزایش دهند. افراد مبتلا به این بیماری که از رژیم کتو استفاده میکنند به مقدار زیادی مورد مطالعه قرار گرفته اند زیرا این رژیم از لحاظ فنی تا آنجا که ممکن است مصرف کربوهیدرات را محدود می کند. الکل: به دلیل داشتن کربوهیدرات، اغلب نوشیدنیهای الکلی میتوانند شما را از حالت کتوز خارج نمایند. کاهش کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می دهد. این رژیم به همراه افزایش کتون، مزیتهای فراوانی برای سلامت فرد دارد. رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز بیماری های خطرناک مثل سرطان و …

​This post w as gen erated with t he  he lp ᠎of GSA C​on te nt G​en᠎erator  D​emoversion .

اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند. به اینترتیب، بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تمایل به رعایت رژیم کتوژنیک دارید یا نه؟ اگر نیستید چقدر باید وزن خود را کم یا زیاد کنید که به این محدوده برسید. هنگام شروع رژیم تا زمانی که کاملا سیر شوید غذا بخورید و مصرف کالری ها را کم و زیاد نکنید. در این رژیم تنها 5 % از کل کالری دریافتی از کربوهیدرات ها، 75 % از چربی ها و 20 % از منابع پروتئینی تامین می گردد. میزان دریافت منایع پروتئینی و چربی ها عادلانه است ولی کربوهیدرات به 25-20 گرم در روز محدود می شود. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ اگر انسولین بیش از حد مصرف کنند و کربوهیدرات کافی مصرف نکنند، معمولا قند خون پایین را تجربه میکنند. رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی ها ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولک دارند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن و دیابت دارند و به دنبال تقویت سلامت متابولیک بدن هستند مناسب است اما برای ورزشکاران و کسانی که می خواهند عضله سازی کنند مناسب نیست. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد. سخن پایانی: آیا رژیم کتوژنیک برای شما مناسب است؟ وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند. وقتی بدن کتون تولید میکند، وارد یک حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. کتو در رژیم کتوژنیک از آن جایی میآید که به بدن امکان تولید مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” میدهد که در زمان کمبود گلوکز، کتون یک سوخت جایگزین برای بدن محسوب میشود و این کتون زمانی تولید میشود که کربوهیدرات کم (Low Carb) و پروتئین متوسط مصرف کنید! یک تکهی کوچک پنیر حدود 30 درصد از ارزش روزانه چربی اشباع شده بدن را تامین میکند، بنابراین اگر نگران ابتلا به بیماری قلبی هستید، هنگام خوردن پنیر باید مراعات کنید.

رژیم کتوژنیک رایگان

توجه کنید که در این فرایند باید تکههای پنیر بهخوبی در مواد حل شوند. بازهم تأکید ما بر این است که در خوردن این مواد زیادهروی نکنید و تنها بهاندازه مناسب از آنها استفاده کنید. اما باز هم ممکن است افراد با خوردن میانوعدههای پرکالری یا زیادهروی در وعدههای غذایی بیشتر از نیازشان کالری دریافت کنند. رژیم کتو برای افراد سالم ممکن است خطری نداشته باشد اما هنگام سازگاری آن با بدن یکسری عوارض جانبی بوجود آید. 150 گرم ماست یونانی ساده 5 گرم کربوهیدرات و 12 گرم پروتئین را برای بدن فراهم میکند. ماست و پنیر، سرشار از پروتئین و کلسیم هستند. مطالعات نشان دادهاند که کلسیم و پروتئین هر دو در کاهش اشتها و سیری نقش مهمی دارند. در این مدل از رژیم، فرد اجازه دارد به صورت دوره ی کوتاه بین رژیم خود کربوهیدرات مصرف کند، مثلاً ۵ روز در مصرف کربوهیدرات محدودیت دارد و در مقابل آن دو روز می تواند مصرف این مواد را افزایش دهد. فرد اجازه دارد قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کند تا بتواند شدت ورزش را افزایش دهد.

مطالعه ای که در سال 2017 در ژورنال Diabetes and Metabilic Syndrome چاپ شد، نشان داد، افرادی که از رژیم کتوژنیک به مدت 10 هفته پیروی می کردند تغییرات قابل توجه ای در وزن، درصد توده چربی، شاخص توده بدنی (BMI ) و سطح هموگلوبین A1C داشتند. یک مطالعه قدیمی نشان داده که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود بخشیده و سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. این رژیم به طور کلی برای افرادی به بیماریهایی همچون؛ . برخی از مطالعات نشان داده اند که در بین رژیم های لاغری رایج ( رژیم غذایی اتکینز، رژیم Zone، رژیم اورنیش ، رژیم jenny craig ) رژیم غذایی اتکینز موفق تر عملکرده و افرادی که این رژیم را رعایت کرده بودند کاهش وزن بیشتری داشتند. رژیم کتوژنیک نیز یکی از رژیمهایی است که در سالیان اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. سطح بالای انسولین میتواند یکی از دلایل ایجاد این سندرم باشد.

گیاهخواری به عنوان روشی برای زندگی تعریف می شود که تلاش می کند تمام انواع بهره برداری حیوانی را از بین ببرد، چه غذا، لباس و یا هر چیز دیگری به این دلایل، رژیم غذایی گیاهی عاری از تمام محصولات حیوانی از جمله گوشت، تخم مرغ و لبنیات است و مردم رژیم غذایی گیاهی را به دلایل مختلف انتخاب می کنند .وگان ها در واقع، تمام فراورده های حیوانی و لبنی (همچنین تخم مرغ ) را از رژیم غذایی شان حذف می کنند این شامل هر چیز ساخته شده با ژلاتین که از استخوانها و سم های حیوان بدست می آید، می باشد. رژیم غذایی کتوژنیک چیست و چه فوایدی دارد؟ جالبتر اینکه مصرف ماهی، خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش داده و نقش مهمی در بهبود سلامت روان دارد. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عمدتا مربوط به دلیل چاقی است که معمولاً محصول سبک زندگی نادرست و عادات غذایی غلط است. بوی بد دهان. استون یک کتون است که تا حدودی در نفس ما دفع می شود که می تواند بوی تند شبیه به پاک کننده ناخن داشته باشد.البته معمولاً موقتی است و طولانی مدت از بین می رود.

در رژیم کتوژنیک ، کربوهیدرات ها معمولاً به کمتر از 50 گرم در روز کاهش می یابد. بیماری: اگر کسی کم کاری تیروئید داشته باشد، روند کاهش وزن کمتر خواهد بود. توازن و تعادلی در آن نیست و رعایت قوانینش هم کار سادهای نخواهد بود. این کار به شما در فراهم ساختن کربوهیدرات مورد نیازتان برای انجام تمرینات ورزشی کمک می کند. با انجام این کار به بدن تان یاد می دهید قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها چگونه چربی بیشتری بسوزاند. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. بله در فرآیند کتوز (زمانی که بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات لازم را نداشته باشد، برای تولید انرژی چربیها را به کتون تبدیل میکند) طبیعی است و نیاز به بررسی نیست. بله. در شروع رژیم کتوژنیک، کاهش جذب کربوهیدرات بسیار مهم است.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی نکته مهم : قبل از هرگونه اقدام به رژیم گرفتن حتما با پزشک خودتان مشورت کنید. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. درمجموع، رژیم کتو اگر بهطور اصولی دنبال شود، یکی از رژیمهای عالی است که کاهش وزن و چربی دور کمر را در پی خواهد داشت. اگر شما هم تصمیم به انتخاب یک رژیم لاغری گرفته اید شاید بهتر باشد این مقاله را دنبال کنید تا با انواع رژیم های محبوب در دنیا آشنا شوید و یکی از آنها را به فراخور نیاز خود انتخاب نمایید. آنها همچنین حاوی آنتیاکسیدانهایی هستند که به محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد کمک میکنند. البته این افزایش دریافت کربوهیدرات باید به تدریج صورت گیرد و تغییرات وزن نیز به دقت کنترل گردد.