مزایای نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

3. آیا با رژیم کتوژنیک می توان عضله سازی

ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما کرد؟ با جایگزینی رژیم کتوژنیک به جای رژیم غذایی کم چرب، تأثیر بیشتری را در کاهش وزن می توان مشاهده کرد. در جدول 1-1رتبه بندی کتو را در رژیم های غذایی متعدد مشاهده خواهید کرد. بیماری قلبی: رژیم کتو میتواند به بهبود عوامل پرخطر مانند چربی، سطح کلسترول، فشار خون و قند خون کمک کند. اگر می خواهید سریع و اصولی وزن کم کنید توصیه می کنیم از مصرف خوراکی هایی که شکر و قند و نشاسته بالایی دارند خودداری کنید. بسیاری از افراد این مورد را بدون دقت رد می کنند و نتیجه مناسبی هم از رژیم کتو دریافت نمی کنند. رژیم لاغری کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند. علیرغم موارد بالا این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی سالم هستند مشکلی ایجاد نمی کند. اولا در آموزش های معتبر کتوژنیک به این موضوع کاملا اشاره شده که شما در روزهای اول دچار کاهش وزنی ناگهانی میشید که بعد از چند روز مجددا بدن افزایش وزن پیدا میکنه که این دقیقا دلیلش اینه که در ابتدا شما مقداری اب از دست میدین اما در ادامه دقیقا کلید کاهش وزن شما روشن میشه. Th᠎is post has  be en do ne ​wi th GSA Con᠎te᠎nt Gen erat​or᠎ Demov​er​si on​.

لیست خوراکی های رژیم کتوژنیک

اما در رژیم کِتون سوخت بدن شما صرفا از ذخایر چربی و در صورت نیاز از پروتئینهای شما تأمین میشود. کاهش گرسنگی و اشتها؛ از آنجایی که پروتئین متابولیسم را بالا برده و بیشتر به شما احساس سیری می دهد، طبیعی است که بدن در وضعیت کتوزیس احساس گرسنگی کاهش یابد و اشتهایتان کم شود. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتون، یک رژیم غذایی کم- کربوهیدرات، با چربی بالا وپروتئین متوسط می باشد؛ که در طی آن چربیهای اضافه و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، سوزانده می شود. متنوع اجتناب کرده اند افرادی کدام ممکن است خواستن به اضافه وزن شدن در آن ها موجود است ، در ساعت شب هوس وعده های غذایی مصرف کردن به سراغشان می آید این دلیل است در آخر ساعت شب آغاز به مصرف کردن اسنک می کنند کدام ممکن است انرژی های آن در روی تمام انرژی هایی کدام ممکن است طی روز بلعیدن کرده اند قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، چرخه ساعتها گرسنگی و سپس خوردن یک وعده غذایی بزرگ و مفصل ممکن است برای سلامت روانی افراد مفید نباشد. همچنین رژیم کتوژنیک میزان تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر را می دهد؛ بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند عاملی کمک کننده باشد.

همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. با این حال، برخی از آنها را با دقت بیشتری به عنوان رژیمهای «کتوش» یا کم کربوهیدرات توصیف میکنند، زیرا کربوهیدراتهای زیادی در آنها وجود دارد که نمیتواند کتوز را القا کند. برخی منابع رژیم کتوژنیک را به عنوان روشی موثر برای مقابله با علائم بیماری های خاص-مانند صرع- نه رژیم کاهش وزن ، در نظر می گیرند. در این رژیم شما سریعتر از کتو سنتی وارد فاز چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن میشوید. این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. طبق نتایج به دست آمده از رژیم کتوژنیک، این رژیم میتواند باعث شود پوست شادابتر و بدون آکنهای داشته باشید. مهم است که قبل از انتخاب برنامه و رژیم غذایی اهداف سلامتی خود را مشخص کنید مثلا در رژیم کتو عضلهسازی با دشواری همراه است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام یک از رژیم های کتوژنیک را انتخاب کنید؟ تخم مرغ: بهتر است از تخم مرغ محلی با امگا 3 استفاده کنید.

تخم مرغ: تخم مرغ کامل با امگا۳ بالا. این حالت شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و پر کردن ان با چربیها، مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه باشید. این در حالی است که تخمدانها در حالت معمولی کیسههایی کوچک، پر از مایع هستند. در این رژیم مصرف خوراکی های پر چرب، پروتئین متوسط و مقدار کمی کربوهیدرات توصیه می شود. رژیم کتوژنیک چرخهای: این نوع از رژیم شامل دورههایی از مصرف مجدد کربوهیدرات بیشتر است، مانند ۵ روز کتو و به دنبال آن ۲ روز پر کربوهیدرات. در دنیای امروزی داشتن تناسب اندام و هیکل عالی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و هر رزوه شاهد این هستیم که رژیمهای متعددی با ادعای لاغری فوری در کل جهان سر و صدا میکنند، یکی از معروفترین آنها، رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک بدنسازان یا افرادی که مشغول انجام ورزش های سنگین و فعالیت های سخت بدنی هستند، می توانند از این رژیم پیروی کنند؛ چرا که رژیم هدفمند کتو نسبت به دو نوع قبلی، کربوهیدرات دریافتی بیشتری دارد. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. تأثیر مثبت بر برخی از بیماریها که در جدول 3-1 آورده شده است. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایینتر کلسترول LDL (بد) تجربه کردند. اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شود که علاوه بر لاغری سریع چه فوایدی در پیروی از این رژیم وجود دارد که شما را به آن ترغیب کند. رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم. جواب به این سوال که تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر تمرینات مقاومتی چگونه می باشد خیلی متفاوت است… اونم استدلالی هست که خیلی ها میکنن ، کدوم؟ چون خیلی هایی که من رو میشناختن واقعا براشون سوال شده بود که چجوری من از اون وضعیت به این وضعیت رسیدم؟

آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی. کمک به مقاومت بدن در برابر برخی سرطانهاو کاهش رشد سلولهای سرطانی، البته نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه می باشد. همچنین ممکن است نیاز به افزایش مصرف مواد معدنی ، به ویژه نمک و منیزیم داشته باشید ، زیرا این مواد اغلب با از بین رفتن آب بدن از بین می روند. ضمن اینکه حتما از مکملهای تغذیهای برای حفظ ویتامین و مواد معدنی بدن خود استفاده کنید. از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در سرطانها پیشنهاد شدهاست. این رژیم کربوهیدرات هایی که هضم آن راحت می باشد مانند شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید را حذف می کند. من کسی را نمی شناسم که بتواند این رژیم را برای مدت طولانی دنبال کند. و ثابت قدوم بودن و دنبال کردن آن برای طولانی مدت، باعث اثر بخشی آن می شود. کلید حفظ وزن سالم در طولانی مدت، الگوی غذایی است که میتوانید در طول زمان آن را حفظ کنید.

امروزه رژیم لاغری معضل شده که فکر عموم مردم را به خود مشغول کرده است، چه آنهایی که از اضافه وزن رنج میبرند و چه آنهایی که در اصطلاح عموم لاغر می باشند. اولین قدم این است که متوجه بشوید چه ویتامینهایی در بدن شما کم شدهاند. همانطور که تا کنون متوجه شدید کربوهیدراتها در این رژیم غذایی باید کم شوند. بدن در حالت کتوز مشابه یک ماشین چربی سوز عمل میکند و این رمز کاهش وزن در رژیم کتو است! و این بدین معنی می باشد که استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن می شود. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. این مطالعات نشان داد که افرادی که این رژیم را دنبال کردند، به طور متوسط دو پوند (0.9 کیلوگرم) بیش از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی کرده بودند، وزن از دست دادند. مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند.

در مورد رژیم کتوژنیک

خب وقتی تقریبا به وزن استانداردی رسیدم ، شروع کردم به افزایش مصرف کربو هیدرات و تقریبا به طور عادی تغذیه میکردم ولی خب تغذیه سالم ! واقعیتش من به عنوان کسی که شخصا از رژیم کتوژنیک استفاده کردم با قسمتی از این مقاله اصلا موافق نیستم . مثلا من دیگه شکر و قند رو نخوردم و هر چیزی که این دو ماده توش بود هم نخوردم ، یا کنسرو ها رو کامل حذف کردم و کلی از هله هوله ها و فست فود ها . البته یه چیزی رو قطعا نباید نادیده گرفت ، اونم ژنتیک هست! خب احتمالا من ژنتیک خوبی داشتم ، و البته بعضا دیدم بعضی افراد اصلا نمیتونن این رژیم رو بگیرن و دچار مشکلات جسمی زیادی میشن . در واقع مغز ارگانی از بدن است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و سوخت آن گلوکوز یا کتون ها هستند. از آنجایی که بدن شما ترجیح می دهد گلوکز را به جای چربی بسوزاند، ممکن است در برابر تبدیل به کتوز مقاومت کند و این کار را انجام نمی دهد مگر اینکه به شدت به محدودیت های کربوهیدرات و پروتئین پایبند باشید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتا ماندن برای ۱۶ ساعت باقیمانده است. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان جانبی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. دیابت کاهش طبیعی سطح قند خون، حذف اثر منفی انسولین بالای خون معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع2. قندهای ممنوعه: عسل، شهد آگاو، شربت افرا، قندهای خام، قند با جذب سریع، شربت ذرت با فروکتوز بالا و نیشکر اشاره کرد. در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده بود. بله، رژیم کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم و چربی بسیار. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به حالت کتوز است.