2 از 3 زن از اندازه سینه خود ناراضی هستند. آیا این می تواند به سلامت آنها آسیب برساند؟ – اخبار سلامت مصرف کننده



پنجشنبه، 6 فوریه 2020 (اخبار هلث دی) – اکثر زنان از این یافته شگفت زده نخواهند شد: کمتر از یک سوم زنان در سراسر جهان از اندازه سینه های خود راضی هستند.

اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که چیزی که بسیاری از زنان ممکن است متوجه نشوند نارضایتی آنها است، می تواند پیامدهایی برای سلامت آنها داشته باشد.

بررسی بیش از 18500 زن در 40 کشور با میانگین سنی 34 سال نشان داد که 48٪ سینه های بزرگتر، 23٪ خواهان سینه های کوچکتر و تنها 29٪ از اندازه سینه های خود راضی بودند.

نگران‌کننده‌تر این واقعیت بود که زنانی که از اندازه سینه‌های خود ناراضی بودند، گفتند که کمتر احتمال دارد خودآزمایی سینه‌ها را انجام دهند و در مورد تشخیص تغییرات در سینه‌هایشان اعتماد به نفس کمتری دارند – دو روش مهم مراقبت از خود برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه. .

لید گفت: “یافته‌های ما مهم هستند زیرا نشان می‌دهند که اکثر زنان در سراسر جهان ممکن است از اندازه سینه‌های خود ناراضی باشند. این یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی است زیرا پیامدهای مهمی بر سلامت جسمی و روانی زنان دارد.” محقق ویرن سوامی او استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه آنگلیا راسکین در کمبریج انگلستان است.

وی در یکی از خبرهای دانشگاه خاطرنشان کرد: سرطان سینه علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان در سراسر جهان است و میزان بقای ضعیف با آگاهی ضعیف‌تر از پستان مرتبط است.

سوامی توضیح داد: «نارضایتی از اندازه سینه ممکن است منجر به رفتارهای اجتنابی شود که آگاهی از سینه را کاهش می‌دهد، به ویژه اگر سینه‌های زن باعث ایجاد احساس اضطراب، شرم یا خجالت شود».

سوامی گفت: «مطالعه ما ارتباط مستقیمی بین نارضایتی بیشتر از اندازه سینه و آگاهی ضعیف‌تر از سینه پیدا کرد، همانطور که از طریق دفعات کمتر خودآزمایی پستان و اطمینان کمتر در تشخیص تغییرات در سینه‌ها مشاهده می‌شود، و این نیاز به مداخله فوری بهداشت عمومی دارد.»

این تحقیق به صورت آنلاین در 5 فوریه در مجله منتشر شد تصویر بدنهمچنین دریافتند که نارضایتی از اندازه سینه با رفاه ذهنی ضعیف‌تر مرتبط است – از جمله سطوح پایین‌تر عزت نفس و شادی – و زنانی که از اندازه سینه‌های خود ناراضی هستند، احتمالاً از وزن و ظاهر کلی خود ناراضی هستند.

بر اساس این گزارش، زنان در برزیل، ژاپن، چین، مصر و بریتانیا به احتمال زیاد از اندازه سینه خود ناراضی هستند. زنان در هند، پاکستان، مصر، لبنان و بریتانیا بزرگترین اندازه سینه ایده آل را گزارش کردند، در حالی که زنان در ژاپن، فیلیپین، آلمان، اتریش و مالزی کوچکترین اندازه سینه ایده آل را گزارش کردند.

سوامی گفت: “ما همچنین دریافتیم که علیرغم تفاوت‌های تاریخی بین کشورها، ایده‌آل‌های اندازه سینه در حال حاضر در بین 40 کشور مورد بررسی مشابه است. این نشان می‌دهد که شیئی شدن سینه‌های متوسط ​​به بزرگ اکنون یک پدیده جهانی است.”

یکی دیگر از یافته‌های کلیدی این است که نارضایتی از اندازه سینه با افزایش سن کاهش می‌یابد. این امکان وجود دارد که زنان مسن‌تر فشار کمتری را برای رسیدن به ایده‌آل‌های اندازه سینه تجربه کنند یا اینکه مادری و شیردهی زنان را تشویق می‌کند تا بر اهداف عملکردی سینه‌ها تمرکز کنند تا اینکه آنها را صرفاً از نظر زیبایی شناختی ببینند. سوامی در پایان گفت.

اطلاعات بیشتر

دفتر سلامت زنان ایالات متحده اطلاعات بیشتری در مورد تصویر بدن دارد.